בעיות שינה

בעיות שינה אצל מבוגרים

בקרב גברים ונשים רבים קיימות בעיות שינה מסוגים שונים. לרוב, בעיות שינה קשורות לסיטואציות שונות בחיים כגון טיסות ארוכות, מעברי דירה, אירועים מלחיצים (מוות, גירושין וכד'), מחלה או הפרעה אחרת לשגרת החיים התקינה.

בעיות שינהכאשר בעיות שינה הן קבועות ומפריעות למהלך החיים השגרתי במשך זמן ממושך, כנראה שאת/ה סובל/ת מבעיית שינה שחשוב לאבחן ולטפל בה בהתאם.

נזקים בשל בעיות שינה

הנזקים שנגרמים מבעיות שינה הם הרבה מעבר להרגשת עייפות במהלך היום. יכולה להיות לכך השפעה חמורה על בריאותך הגופנית והנפשית, הכוללת: עלייה פתולוגית במשקל, יתר לחץ דם, פגיעה במערכת החיסונית, חרדה ודיכאון, הפרעות בפעולת הלב, קשיי ריכוז ועוד.

אך יש גם בשורות טובות. לרפואה המודרנית יש כלים רבים לאבחון ולטיפול בבעיות שינה.

מהן בעיות שינה?

חולפות או קבועות

בעיות שינה הן שם כולל למגוון של מצבים רפואיים שמשפיעים על איכות וזמן השינה. עלייך לדעת שלאנשים רבים יש אפיזודות חולפות עם בעיות שינה וזה נורמאלי לחלוטין. עם זאת, זה לא נורמאלי לחוות הפרעות קבועות המונעות שינה בלילה, הגורמות לך להרגיש חוסר רעננות בבוקר ותשישות במהלך היום שלמחרת.

שגרה בלתי אפשרית

אדם שסובל מבעיות שינה תכופות עלול להפוך למותש ומתוסכל. שינה גרועה ולא מספקת בלילה גורמת לעייפות קשה בבוקר ולתפקוד לקוי לאורך היום. הייתם מצפים שבלילה, לאחר יום שלם של עייפות נוראית, אותו אדם יצליח להירדם בקלות ובמהירות ולשקוע בשינה עמוקה. אך לא כך הוא.

מהר מאוד השגרה הבלתי אפשרית הזו גובה מחיר כבד על שמחת החיים שלך, התפוקה בעבודה, יכולת להתרכז ולפתור בעיות וכמו כן מובילה לעלייה במשקל, תאונות בעבודה ובכביש, קשיי ריכוז וזיכרון ופגיעה בתא המשפחתי. עליך לזכור כי שינה טובה איננה בגדר מותרות אלא דבר חיוני והכרחי.בעיות שינה בעבודה

סימפטומים נפוצים

כפי שצוין, בעיות שינה הן דבר נפוץ ביותר ורבים חווים זאת מדי פעם. השאלה המתבקשת היא: כיצד תוכל/י לדעת אם בעיית השינה שלך היא הפרעה חולפת או כרונית (קבועה)?

הדרך הנכונה להתחיל בבירור היא לבודד את הסימפטומים מהם את/ה סובל/ת. במידה ואת/ה חווה את כל הסימפטומים הללו באופן כמעט קבוע, קיים סיכוי גבוה שאת/ה סובל/ת מבעיית שינה.

בדוק/י את עצמך

האם את/ה:

1.       מתקשה להישאר ער/ה בזמן ישיבה, קריאה או עבודה מול המחשב?

2.       מרגיש/ה עייפות קשה במהלך סיטואציות פאסיביות כמו נהיגה?

3.       קשה לך להתרכז בעבודה ובמשימות שונות?

4.       מרגיש/ה עצבני/ת או ישנונית במהלך היום?

5.       צורך או צורכת משקאות עתירי קפאין כדי להישאר ער/ה?

6.       מתקשה לשלוט ברגשות כמו: עצב, שמחה, כעס, עלבון?

7.       מוכרח/ה לישון במהלך היום?

שיפור בעיות השינה

ייתכן ואת/ה סובל/ת זמן כה רב, עד שבעיות השינה שלך נראות לך כדבר טבעי ונורמלי. אסור לך לוותר בעניין זה!

את/ה עדיין יכול/ה לשפר את איכות השינה שלך בהרבה והדרך הנכונה להתחיל זאת היא לבצע מעקב מסודר אחר דפוסי השינה שלך, סימפטומים מהם את/ה סובל/ת וכד'. לאחר מכן תוכל/י לשנות הרגלים לקויים במהלך היום ולקראת שינה.

מומלץ מאוד להתחיל לבצע את השינוי בליווי וייעוץ של איש מקצוע שיוכל לאבחן את בעיית השינה שלך ולהוביל אותך בדרך הטובה ביותר לשיפור מצבך הרפואי ואיכות חייך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אינסומניה © 2017